Jak reklamować, pozycjonować sklep odzieżowy online?
Osoby, które posiadają sklepy odzieżowe online, muszą je reklamować. Bez promocji nie mają szans na sukces. Konkurencja jest tak duża, że trzeba szukać wszelkich sposobów, by wyróżnić się na jej tle. Zwłaszcza że ona również nie osiada na laurach i też dokłada wszelkich starań, aby być bardziej widoczna dla klientów. Przy pozycjonowaniu sklepu internetowego z odzieżą, ważnych jest kilka działań. Jakich? Co zrobić, by reklamować e-commerce odzieżowy?
Po co pozycjonować sklep online z odzieżą?
Pozycjonowanie to szereg działań, których celem jest to, by strona sklepu odzieżowego online wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Oczywiście najczęściej słowa kluczowe są tożsame z tym, co w ofercie ma dany e-commerce. Przykładem fraz, na które można być widocznym w wyszukiwarce Google, gdy prowadzi się sklep z odzieżą, mogą być: „sukienki”, ale i „biały sweter” czy „szara bluza z kapturem Tommy Hilfiger”.
Po co więc pozycjonować sklep odzieżowy online? Właśnie po to, by jeśli internautka szuka sukienki na wesele, trafiła do nas. To jest cel wszelkich działań SEO: przekierować ruch na własną witrynę. A jak pozycjonować sklep online z odzieżą?
Jak pozycjonować sklep internetowy z odzieżą?
Skoro wiadomo już, po co pozycjonować sklep online, który ma w ofercie odzież, warto zastanowić się, jak tego dokonać. Jest kilka sposobów na to, by zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce. To, jak pozycjonować serwis modowy wyjaśnia Bizzit w poradniku, który napisany jest w przystępny sposób. Dzięki niemu znacznie łatwiej jest pojąć, jakie działania należy przedsięwziąć, aby cieszyć się lepszymi pozycjami w Google.
Co jest najważniejsze? Kluczowe jest to, by odpowiednio zoptymalizować stronę sklepu, zadbać o dobry content, a także o wartościowe linki zewnętrzne. To pozwoli na pozycjonowanie strony e-commerce z odzieżą. Oczywiście nie jest to praca, która się kończy. Aby nie stracić efektów, należy regularnie robić raport i wprowadzać nowe działania, które pozwolą na sukces.
Pozycjonowanie sklepu online krok po kroku
Wyżej wspomniane zostało, co jest najważniejsze, gdy chce się pozycjonować sklep online. Trzeba jednak wyjaśnić, jakie dokładnie działania należy przedsięwziąć. Optymalizacja sklepu internetowego to przede wszystkim odpowiednie nazwanie kategorii i produktów w meta tagach. Zarówno meta title, jak i meta description muszą być dopasowane do zawartości podstron, a także zawierać w sobie frazy kluczowe ważne dla e-commerce. Co jeszcze jest ważne?
Oczywiście warto zadbać o dobre opisy kategorii i produktów. Muszą zawierać słowa kluczowe, ale też to, co bardzo istotne – nie być skopiowane z żadnej innej strony. Ważne przy pozycjonowaniu sklepu jest zatroszczenie się o różnorodne frazy kluczowe. Najlepiej użyć narzędzi i sprawdzić, czego wyszukują internauci.
Pozycjonowanie strony www można robić również dzięki skorzystaniu z możliwości umieszczania contentu takiego jak wpisy na blogu, poradniki. Dzięki temu można wprowadzić zupełnie inne frazy, ale i przekierować nie tylko na stronę sklepu, ale właśnie bloga.
Przy SEO sklepu odzieżowego dużą rolę odgrywają linki. Pozycjonowanie off-site, a więc link building powinno polegać na pozyskiwaniu odnośników z wartościowych, zbliżonych tematycznie stron, które są wysoko indeksowane w Google. Można to osiągnąć zakładając również wizytówkę w Google, ale i stawiając na katalogi NAP.
Przy pozycjonowaniu sklepu odzieżowego istotne są też social media. To one pozwalają na utrzymywanie kontaktu z klientami, zachęcanie go do zaglądania do sklepu czy na bloga firmowego. Należy korzystać z wszystkich najpopularniejszych mediów społecznościowych. Facebook, Instagram, LinkedIn – to minimum. Warto w przypadku sklepu odzieżowego postawić także na YouTube, Tik-Tok i inne.